Translate

fredag 17 september 2010

Svaga dagar.

Old av otheinmort på Deviantart.com

Den senaste veckan har varit tung. Jag har haft ont i mina leder och jag vet inte vad det har kommit från. Det påminner om det jag var med om innan jul förra året.. Jag har dessutom vissa dagar mått rätt dåligt.

I måndags var jag nyttig. Jag tvättade, städade och fixade hemma. I tisdags tog jag det lugnt. I onsdags var jag ned till lekter'n och skrev på uppsägningspappret samt lämnade in mina kläder. Alla förutom en t-shirt som var smutsig. Detta var en bitter dag och jag var känsligare än vanligt. Jag fick nästan tårar i ögonen när jag tidigare hade gått runt och knackat dörr här runtomkring i hopp om att hitta en förvaringsplats åt mina saker i Jessheim. Tom hade bjudit mig på lunch och berättat att han också letar efter lagringsplats..

Hoppas bara att jag hittar någon..

Igår skulle jag ha jobbat på Miss Paris och det var casting för modeller till modeshowen på Oslo Rock City Jamboree i Oktober.. Jag kände mig dock rätt dålig i knän och handleder, så jag blev hemma... och missade båda två. :( Jag hade sett fram emot denna casting så otroligt mycket så när jag nu missat den är jag ganska uppgiven.. Jag får hoppas på att jag har sådan tur att jag blir erbjuden något roligt.. Som att stå modell för Maillusion en annan gång eller bara sprida reklam..

Idag gick Terje upp tidigt. jag somnade om och drömde en vild, uppstressande dröm som innehöll flykt, rädsla, oro och skräck för kaninerna.. En vild jakt tillsamman med en tjej jag träffat, ledde till att vi blev tagna till slut bredvid ett järnvägsspår, (Denna dröm innehöll många tåg) och jag som hade börjat med en sportbag fick helt plötsligt panik för att jag var rädd att mina kaniner dött av något tåg. Till min lättnad stod transportburen alldeles bredvid, men Lucy var utanför. Jag fick då panik och blev skräckslagen i kampen om att fånga henne, att hon skulle hoppa ut på järnvägsspåret och bli överkörd av ett tåg. 

Jag fick fast henne till slut och när jag föst in henne i buren igen räknade jag - "en, två, tre.. ja, alla kaniner var på plats". Harry var med igen. Det är andra gången på kort tid han besökt mig i mina drömmar. Min fina Harry, hoppas att du har det bra där du är...

Jag vaknade iaf omtöcknad. Det kändes som att jag hade blivit överkörd av ett tåg och jag var stel i käken.. Jag hade tydligen legat och bitit ihop ordentligt. Det fanns ingen mjölk hemma, så det första jag gjorde var att åka ned på stan. Jag stannade förbi Miss Paris och fann min almenacka som varit försvunnen i en vecka, och sedan lämnade in den sista t-shirten på Lekter'n. Jag tog t-banan tillbaka till Storo, tog en snabb sväng på köpcentret för att köpa mjölk och för att leta efter en present till Terje. Vi firar ett år imorgon och jag ville spendera lite pengar på något fint till honom..

Jag hittade inget då. Så jag åkte hem, åt lite, klappade kaninerna, kollade mailen och åkte sedan ned igen för att leta lite till innan jag skulle möta honom vid Ica. Jag hittade ett flätat läderarmband i brunt läder med magnetlås för ca 300 NoK. Han använder ju inga smycken eller pynt, inte ens klocka.. Så jag tänkte att det var tillräckligt fint och diskret för att passa honom. Jag ville göra det lite mer personligt genom att köpa en liten berlock eller något att hänga på, men hittade tyvärr inget innan det var dags att gå till ica.. Hoppas han gillar det.

Imorgon ska vi ut på bio och äta gott på restaurang. Det ser jag fram emot.. Men nu är jag väldigt trött.. Så det blir nog snart dags för sängen. Efter mitt förra inlägg hade jag hoppats att mamma eller mormor skulle velat sätta in en liten slant åt mig. Men men. Jag har en jobbmöjlighet på ett café.. Jag är dock väldigt osäker. Det är bara två dagar i veckan och det skulle kännas dumt att börja där, bara för att kanske få ett annat jobb så jag måste sluta på en gång.. För de vill ha någon som stannar kvar en stund..

Får väl sova på saken.. godnatt gott folk. Sov gott. //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar