Translate

fredag 3 september 2010

Grubbel.

Jahapp, då var det fredag igen. Igår fick jag ledig dag och var ned och mötte Terje på hans lunchrast. Det var trevligt för vi åt gott bröd och drack väldigt god varm choklad på "Godt Brød". Jag fick också möjligheten att inhandla ett par skor som jag sett på rea för två veckor sedan. Jag har haft ögonen på dem länge och när undret hade skett att de faktiskt var kvar passade jag på. 

Efteråt åkte jag till Santinos och hörde efter om jobbet. Den svenska restaurangchefen hade precis kommit tillbaka. Jag blev lite vemodig när hon konstaterade att "Och jobbet på Lekter'n på fem månader är all erfarenhet du har av restaurang?"Men efter att jag pratat med henne en stund och berättat att jag är medveten om att man inte lär sig så mycket på Lekter'n och att jag har trivts med servitöryrket samt att jag gärna vill lära mig mer, så sa hon att jag kunde provjobba.

Gissa om jag blev nervös! Jag fick med mig en lista på saker jag skulle ha med mig och så var det bara att åka upp till Storo och inhandla en ny svart skjorta och lite smågrejer. När jag kom hem berättade jag vad som hade sagts och bad lite desperat att han skulle visa mig hur man bär tre tallrikar. Vilket han gjorde... Nu är det bara att sätta det in i praktiken. Jag hoppas också på att kunna se vad de har för viner och lära mig lite om dem, så jag kan visa att jag kan något överhuvudtaget :P

Kvällen bestod av Conan och film. 

Idag, när jag ringde ned till Lekter'n idag fick jag ett oväntat svar - "Nej, vi håller på att bygga en.. bro faktiskt, och jag har ingen aning om hur lång tid det tar. Der är grejer överallt här.".

Ni kan ana att jag fnissade lite. Så idag har jag varit ned till veterinären och köpt ny kaninpellets plus en liten förpackning torkade örter åt kaninerna. på vägen hem gick jag in på Noahs Ark och hörde efter angående jobbet. Hon sa att hon kan ge mig två vakter i veckan och att jag skulle kunna börja rätt snart.. Jag fick ju då säga till om att jag sökt fler jobb och att jag vill avvakta tills jag ser hur det går med dem först. Det var inga problem och jag var välkommen tillbaka när jag fått det klart om jag får jobb och var isåfall. 

Nu har jag äntligen kommit hem och värmt upp rester från igår. Jag ska möta Terje vid Storo kl 16.50 och handla lite. Jag mår fortfarande inte bra dock. Allt känns rätt tungt och glädjen visar sin frånvaro, men det positiva är att jag inte känner mig så arg längre.. Pest eller kolera, vad är bäst? Hatar att må så här.. Och hoppas att det blir bättre snart. 

Men ni får ha det så bra tills vidare. 

Varma hälsningar //Anne

1 kommentar:

  1. Det fixar sig nog bara man försöker. Jag tror på dig! ^^

    (Men vem var det som visade hur du skulle bära tre tallrikar? Terje? :O)

    Kramar!

    SvaraRadera