Translate

måndag 8 oktober 2018

Kärlekshistoria - The beginning.

Touch my heart by SigneSandelin
"Touch My Heart" av SigneSandelin på Deviantart.com

Hej på er!

Mina planer om att bli mer aktiv här har inte riktigt gått som planerat. Sist jag skrev hadde jag precis flyttat in i min nya lägenhet på Vika. Jag jobbade aktivt med att få saker på plats, men levde en stund med min garderob i IKEA-kassar på golvet.
Jag hade en plan och har sakta men säkert fått mer och mer ordning i lägenheten. Nu har jag fått ihop ett system som jag tycker är väldigt bra och jag trivs väldigt bra i lägenheten.

Precis innan jag flyttade in så mötte jag en kollega jag inte jobbat med förr på ett av objekten jag jobbar på. Jag kände en omedelbar attraktion mot denna kille. Jag skulle ut den kvällen jag träffade honom i mars och hade korsett på mig. Det visade sig att han också var intresserad av det alternativa och vi spenderade de två skiften vi jobbade tillsammans med att prata om träning, alternativa klubbar och kläder. Eftersom jag skulle ut med mina vänner som också är i samma miljö, bjöd jag in honom till att vara med ut.

Han tackade ja.

Som alltid när jag får en vibe av att en kille har lite annat än vänskapligt intresse, så var jag lite skeptisk och var noga med att inte ge fel signaler eller göra närmanden som kunde tolkas fel. Jag var fullt inställd på att detta skulle hållas på en rent vänskaplig nivå!
Vi började hänga med varandra mer och mer efter detta. Jag blev mer och mer avslappnad runt honom och det kändes bra.
När jag flyttade så erbjöd han sig att hjälpa till och även om han jobbade så dök han upp. Efter att flytten var färdig och jag fått i mig lite mat tillsammans med honom och en god vän till mig så gjorde han mig sällskap hemma, där han också assisterade i att få de största sakerna på plats fram till sent på kvällen.
Jag hade vid det här laget börjat tycka väldigt bra om honom... såpass att jag hade börjat fundera på om jag kanske skulle våga ta saker ett steg längre..

10:e april var dagen detta skedde. Vi hade spenderat nästan varje dag tillsammans vid det här laget. Umgänget var avslappnat och casual. Vi kunde prata om allt och jag kände att jag verkligen började lära känna honom.
Jag ska inte gå in på detaljer.. men jag kan säga att jag kände mig som en tonåring. Nervös och osäker. Men det hela blev väldigt intimt. Han är så omtänksam och generös.. och jag ville att han skulle ha det minst lika bra.

Tiden efter det har varit en process av osäkerhet, kommunikation, reflekterande och faktiskt mycket framsteg. Skadorna efter mitt ex har varit och är fortfarande stora. Det tog lång tid innan jag kände mig trygg på mina känslor. Han har varit otroligt tålmodig och förstående.. Jag är sååå tacksam för att jag har mött en som är så lugn och harmonisk. Han har inte lagt någon som helst press på mig.
Vi har i stort sett varit samboer sedan mars, men han är fortfarande registrerad i sitt kollektiv. Även om min lägenhet är på 18 kvm så har det gått otroligt smärtfritt.
Jag jobbar hela tiden med att bearbeta de psykologiska ärr jag har efter mitt ex. De innebär t.ex att jag är rädd för att säga till om saker och rädsla för att han ska bli arg plötsligt över ingenting. Han har absolut inte visat några tendenser till att han går och bär på något som helst. Han har bara vistat kärlek, förstående, tålamod och ett sånt lugn att jag bara vet att han är bra för mig.

Jag har fått detta bekräftat av hans bästa vän och av några av mina bästa vänner efter att de pratat med honom en stund. Jag kan faktiskt se en framtid med honom... vilket jag tvivlade på om jag någonsin skulle göra med någon med de ärr som mitt ex givit mig. <3 p="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar