Translate

tisdag 27 mars 2018

Influensa och flytt.

"Hope" av Ladylerika på deviantart.com

I år har jag slitit med en superinfluensa. Jag blev sjuk i januari och har hostat så mycket och så länge att jag först lyckades få en bristning i en muskel som sen ledde till en spricka i ett revben.

Så jag är nu inne på vecka 4 med sjukskrivning. Visserligen har jag varit sjuk på deltid och då lyckats jobba lite, även om det inte varit med det jag egentligen ska jobba med. Denna vecka är det dags för flytt och det är något jag stressat över en stund dåjag har märkt att jag inte skulle bli friski i tid.

Jag har fått tag i ett par vänner som kan hjälpa mig med att bära men saknar fortfarande någon som har bil och som kan köra. Jag får bara hoppas på det bästa.

Årets influensa skrämmer mig lite. Det har varit och är fortfarande så fruktansvärt många som råkat ut för den. På jobbet har vi inte varit full grupp än sen vi startade med det nya schemat i februari och jag hör konstant om fler som är eller har varit sjuka. Den är envis och slår hårt. Från vad jag har hört så håller den i sig i ca 6 veckor och det har varit en epedemi som varit utspredd mellan kina-USA.

Jag har för det mesta slutat hosta nu men har fortfarande problem med slem i luftvägarna.. Idag ska jag till läkaren så jag ska be om att ta några tester. Jag ska göra ett försök att jobba som normalt efter denna vecka och ser faktiskt fram emot att komma tillbaka.

Saker kan då börja stabilisera sig... och det kommer att bli så skönt att börja komma tillbaka till livet med ett eget hem, fast jobb och kanske jag äntligen utvecklar känslor för någon.. Nu känner jag mig hoppfull igen. jag hoppas det håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar