Translate

onsdag 10 oktober 2018

Förnimmelse av Jul.


Hejsan!

Jag vill berätta om något som jag upplevt väldigt ofta på sistone.
Lite då och då förflyttas jag till en annan plats. Jag får en bild av snö, tända ljus, juldekorationer och familj. Det ger mig en känsla av trygghet, avslappning och lycka.

Det är nästan så jag känner en speciell lukt som jag gissar är lukten av mormor.. men även om detta får mig att tänka på mormor, så är jag osäker på om det är relaterat direkt till mormor.
Jag har funderat en stund på var dessa bilder och sinnesintryck kommer av. Kanske känner jag mig tryggare nu än jag gjort på länge och mitt undermedvetna önskar att informera mig om det.. eller så är det en sorts flykt från det stress jag känt runt min jobb/inkomstsituation..

Dessa bilder får mig att tänka på julen iallafall, och hur årets jul kommer att bli. Jag har inte fått semester över julen men har en vecka i början av december. Min pojkvän har sagt att jag "kan ta ledigt" eftersom att jag bara har 50 timmar på kontrakt... men har haft lite svårt att veta hur jag ska formulera mig till kontoret.
Det skulle dock vara väldigt mysigt att få fira lite jul med familj och kanske t.o.m pojkvännens familj...

Jag är också i en process nu där jag försöker hitta mer jobb. Eller t.o.m ett nytt jobb och är i en rekryteringsprocess till ett jobb just nu. Om det blir att jkag får det så finns det en risk att det inte blir något speciellt julfirande alls. Men det är för tidigt att säga.

Just nu njuter jag lite av dessa bilder. De ger en god känsla och bidrar till lite mer avslappning till en som stressar alldeles för lätt.

Vad ger er en god känsla?
Kanske ett speciellt minne?
Eller en plats?


1 kommentar:

  1. Skogen, den enda platsen jag känner mig i kontakt med hela universum. Sommarskog, höstskog, vinterskog, vårskog; alla har sin egen unika känsla men alla har samma harmoni.

    Jul är också väldigt speciellt för mig. Finns inget som kan ersätta känslan av samhörighet jag får på jul hos mormor och morfar.

    SvaraRadera