Translate

fredag 12 oktober 2018

Lättelse och besvikelse.


Choices in Life av CleveWalker på deviantart.com


Goddag.

Jag har just mottagit en epost från rekryteringsavdelningen till det jobb jag varit i process till. Det informerar om att jag inte gått vidare i rekrytteringsprocessen. Jag har väntat och varit otroligt spänd i flera dagar på vilket svar jag skulle få...

Orsaken till att jag varit spänd  är att rekryteringdagen skulle äga rum 17, 18e eller 19:e oktober om man gick vidare . Jag har jobb den 19:e och ska vittna i en rättegång den 18:e. Samtidigt som jag denna månad har förlorat en vecka med jobb där jag inte fick några skift och har en veckas semester i slutet av oktober. Och det av den orsak så har det varit extremt viktigt att jag lyckas skrapa ihop så många timmar som möjligt på dessa två veckor jag har i mitten av oktober.

En annan orsak är att jag inte sagt rakt ut till kontoret att jag söker mig mer jobb/andra jobb. Och oron över hur kontoret skulle ta det om jag fick en annat heltidsjobb.
50 timmar i månaden har jag på kontrakt... vilket motsvarar ca 30%. Så därför borde det inte vara omöjligt att kombinera med ett annat jobb.
Jag fick just höra att en av mina kollegor som jobbar i receptionen med mig förlorade sitt drömjobb för att min nuvarande arbetsgivare inte ville vara snäll och låta henne gå tidigare.

Detta oroar mig för framtiden...

Men samtidigt var det en lättnad att jag inte gick vidare. för nu kan jag förhålla mig till dagens situation och förutsättningar när det kommer till julen. Nya möjligheter öppnar sig när man minst anar det så det bekymrar mig inte.
Det verkar som stressen och oron över denna process faktiskt varit större än stresset över hur många timmar jag ska lyckas få ihop. Så nu kan jag kämpa en stund till. 😃


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar