Translate

torsdag 11 oktober 2018

Ovan Romantik.


happiness is a gift. by JeanFan
Happiness is a gift av JeanFan på Deviantart.com


 Goddagens!

För några dagar sedan så nämde min pojkvän att vi har varit tillsammans i sex månader. Det slog mig ganska med en gång att det stämde då jag inte alltför länge sen räknat ut att det började närma sig.
Jag har genom åren insett att romantik är ganska ovanligt i dagens samhällle.
Allt eftersom jag blivit äldre så har prioriteringar gjort att dessa små "jubileum" lixom försvunnit och inte varit något speciellt att fira.

Denna gång var inget annorlunda. Nog för att det kändes lite mer speciellt med tanke på vem jag firar det med och vilken betydelse han har i mitt liv och det faktum att han börjar lära mig vad lycka är igen. Men jag tänkte att firandet skulle glömmas bort och tänkte därför inte mer på det.
Både jag och pojkvännen jobbar ganska mycket denna vecka så risken för att det skulle glömmas bort var ganska stor.

Jag har suttit mycket i receptionen denna vecka. Några dagar har jag t.o.m fått dubbla skift och formen/energinivån har inte helt varit på topp sedan helgens blöta lördagkväll och sömnbristen från lördag natt.. Så mycket riktigt, glömdes detta bort.

Igår var en av de dagar jag jobbade dubbelt. Först 8-16, så stress hem för att sen jobba 17-20 på en annan plats. Älsklingen hade också jobbat och dessutom fått övertid, så han var inte hemma när jag kom hem. Jag hann vara hemma i ca 16 minuter då jag hörde nyckeln i dörren.
In kommer min fina älskling.

-" Precis i tid till jag måste gå", sa jag
-"Jaså?"
-"Ja, om inte jag kan låna din cykel då..?"
-"Ja, så kan du ju lukta på dessa först.", säger han och sträcker upp en påse med bukett med klart djupröda rosor!
Med blommorna räcker han fram ett jättefint kort med rosor, blommor och band på framsidan.

Blommor och kort :D

I kortet läste jag:

"Älskade Anne
Jag uppskattar dig varje dag,
för alla små och stora ting, och för ingenting
För att du är du"

På insidan av framsidan stod det "månader tillsammans" och ett hjärta med "S+A" inuti.
Jag blev så rörd! Och med en gång kändes det som att jag borde ha haft något till honom! Men han försäkrade mig om att det inte var något att stressa över. Och ännu en gång så känner jag mig så lyckligt lottad över att jag träffat en så fin man. Jag minns inte sist någon gjorde en sån romantisk gest mot mig.

Jag stack iväg till jobbet och på jobbet så undrade min älskling vad jag hade lust att äta senare via chatten i par-appen vi använder. Jag fick lust på sushi - sahimi, och frågade om det var okej för honom. Han ville att jag skulle välja så jag kunde välja en plats som var bekväm för mig då jag skulle upp tidigt idag. 
Inte nog med det. Det visade sig att han köpte enkom till mig då han redan ätit! Åter igen visar han hur otroligt omtänksam han är och gör att jag nästan känner mig bortskämd.

Jag behöver bara se blommorna och tänka på kortet - och känslor bara bubblar upp i mig. jag får ett löjligt leende på läpparna och känslan blir så stark att jag märker att jag blir tårögd. 

Jag inser att jag känner lycka.
Och jag minns inte sist jag kände sån här lycka.
Minns inte sist jag var så här lycklig.<3 p="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar