Translate

onsdag 20 februari 2013

Matförgiftning och jobb.

Remembrence av gooniebabe på Deviantart.com

Hej igen. Jag var till sverige under helgen 21/1 - 27/1. På torsdagen gick flyget väldigt tidigt. Jag klev upp klockan fem för att hinna packa det sista och hinna till flygplatsen i tid. Stefan jobbar ju på Arlanda, så jag fick en halvtimme med honom innan jag åkte in till Uppsala och träffade Minna. Det var första gången jag träffade Minna på två år och det var härligt att se henne igen.
Kvällen eftermiddag/tidig kväll fick jag tillsammans med Stefan och hans nya tjej. Stefan lagade hans underbara pankakor och jag fick lite kvalitetstid med dem innan jag åkte till Örbyhus, till Pappa och co.

Stora händelsen under helgen var Farfars begravning. På vägen till begravningen kändes det som att jag fick väldigt fin tid med min bror. Jag har saknat honom och det var oerhört skönt att träffa honom igen.
Själva cermonin var väldigt fin med solosång, "I am sailing" spelades när vi gick runt kistan och jag fick träffa både bekanta släktingar och obekanta släktingar. Såna som "inte har träffat mig sen jag var såå liten". :P Och efter cermonin så var det jordsättning på gammalt vis, där de närmaste hissade ned kistan  manuellt. Det är första gången jag sett det. Det var en stark upplevelse.
Det var trist att säga hejdå till min bror på eftemiddagen sen.. men det är ju inte så jättelänge till vi ses igen. Bara några månader ;)

På lördagen var jag ute och joggade en sväng i örbyhus. det blev bara 4-5 km. Men jag höll ett bra tempo så det tog på krafterna. Efter det hälsade jag på pappas granne Christer. Han spelade en lite större roll i mina tonår när jag hade familjebekymmer. Det var kul att träffa honom igen, och få komma ikapp med saker som hänt.
Efter det åkte jag in till Uppsala och till Mormor&Lasse. Det var så skönt att få träffa dem igen på över ett år. Jag fick några timmar där och jag fick t.o.m träffa min morbrors sambo och min yngsta kusin.
sen var det flygresa hem på söndagen.

Veckan efter jobbade jag extra mycket på mitt nya jobb i godisbutiken. Min chef och hans fru åkte på minisemester till Tyskland och lämnade butiken i våra nyanställda händer. Jag var livrädd att min chef inte skulle bli nöjd med vårt arbete. Men gjorde så gott jag kunde att hålla efter butiken. Det gick tydligen hyffsat fram till fredagkväll.. för att jag fick sen reda på att han tyckte att butiken var i väldigt dåligt skick när han kom på lördagen..
Men jag har nu fått en tredje dag fast på nya jobbet. Vilket innebär att jag nu jobbar så gott som heltid när man slår ihop båda jobben.

Jag känner ju att jag har lite dåligt samvete över att jag inte kan ställa upp för biografen lika mycket som kan kunde förut.. men det är väldigt mycket bättre att jobba  mer dagtid så jag får mer tid med Terje. Min chef på nya jobbet har t.o.m uttryckt att jag ev kan bli butikschef när de expanderar i framtiden.

Vi har också fått en ny kaninbur. så nu har kaninerna gott om plats. En väldigt fin illerbur. Jag har en liten plan om att köpa en till så de får en exklusiv kondo :)
Bröllopsplanerna går framöver. Vi håller fortfarande på att fixa papper som behövs, innan vi kan boka tid på tinghuset i Kongsberg.. det verkar tyvärr som att vi får ändra planerna lite. tingshuset i Kongsberg utför inte vigsler på lördagar.. så vi får ev viga oss på fredagen, så får familj komma över på lördag för att fira! Hoppas inte att folk blir besvikna nu...  den sista tiden de har på fredagen, för vigsel är kl 15 och det tar ju en stund att åka över hit från Uppsala.. om man inte flyger så klart.
Sedan 2/2 så har jag försökt hålla igång att träna, gått på sånglektioner och jobbat. Jag har haft en intensiv jobbperiod nu då jag har haft ca en ledig dag i veckan.

Work Hard av hjstory på Deviantart.com

För tillfället tycker jag att det är kul att jobba så mycket. jag har inte tänkt på att jag har mycket att göra eller blivit stressad över att jag inte orkat göra så mycket på min fritid. Så jag har en bra period.
 Men i förrgår efter jobbet, så kokade jag lite spagetti, stekte en panerad fisk och hade på smör plus ketchup..
sen blev jag illamående.. så illamående har jag kanse inte varit på sex-sju år. Och sen kom det - jag kräktes ordentligt.

När jag var färdig mådde jag betydligt bättre.. men ända sedan dess har jag känt mig lätt yr, haft magont och magkramper. Varit enormt dålig i magen och mått lite smått illa. Eftersom jag inte spytt något mer antyder det att jag blivit matförgiftad. Men av vad, det har jag ingen aning om..
Idag skulle jag ha jobbat, men eftersom jag aldrig vet när jag behöver springa akut på toa så är det bättre att jag är hemma.
jag har spenderat denna morgonen i sängen, med laptopen i knät och tv:n på.

Food poisoning by kendomatic på Deviantart.com

Jag har än så länge sprungit på toa tre gånger akut idag.. Och jag mår illa. Men jag äter polarbröd, dricker mineralvatten och försöker få i mig saker som jag tror hjälper. Igår åt jag en del fibrer tidigt på dagen.. men det hjälpte tydligen lite av det som sker idag..

Ni får ha en bra dag iaf.. så höres vi senare.

//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar