Translate

måndag 25 februari 2013

Träningsambitioner.

Ambition av Doelenaer på Deviantart.com

Måndag och ledig dag!


Jag har än så länge legat i sängen och tittat på tv. Magen känns bra nu och jag har återigen börjat tänka på träning.
Det är så svårt när man har varit passiv ett tag att komma ut och igång igen. Jag hade ju kommit igång  lite grann på gymmet innan jag blev dålig i magen och det kändes bra. Men nu börjar tankarna snurra igen och jag inte har lust.

En del av mig vill till den dag då jag tar en jogg eller ett löp per dag. Jag hade en testrunda för ett tag sen, där jag provade en kortare runda som jag ev kan ta varje dag. Och jag vet att det inte är omöjligt för mig att kunna ta en runda om dagen.
Jag kan se den trimmade kroppen framför mig.

Så kommer de tankarna som sätter käppar i hjulet. Jag tänker att jag bara har ett set med träningskläder och tänker på det slitage av att använda det varje dag. Tanken på att jag bara har ett par träningsskor och att jag då måste tvätta dem för varje gång jag ska till gymmet eftersom man inte får använda uteskor på gymmet.
Jag har lust att köpa ett par skor till och ett set med träningskläder till.. men så tänker jag på de pengar som behövs, som jag inte har just nu iaf.

Jag har en lätthet att få ideer som jag vill genomföra och bli överivrig. Då vill jag fixa allt med en gång och jag vet att det inte går. Då blir jag istället stressad och uppgiven, och supermotivationen som jag fått av ideen dalar. Alla vet ju att vissa saker inte sker över en dag. Även jag, men det är ju väldigt lätt att önska.

Idag har jag ledigt som sagt och det är mycket jag vill göra. Jag vill ut och jogga, städa åt kaninerna, gå på bio, tvätta och umgås med folk..
När jag är färdig med detta inlägg tänker jag släpa arslet ur sängen och ta mig ut för en joggrunda. det har jag bestämt mig för så idag får jag motion iaf. :P

Har ni några tips på hur man kan hålla motivationen uppe?

Crystal Sunset av wonenownlee på Deviantart.com

Solen skiner och det är plusgradet. Det börjar kännas som vårvärmen så smått börjar visa sig och det ger ny energi. Kan se framför mig hur knoppar slår ut och höra hur fågelsången ljuder i luften. Det är en härlig känsla!

//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar