Translate

onsdag 16 januari 2013

Veckan som var.

Hejsan på er.

Nu är det lite över en vecka sedan jag skrev. Sist hade farfar dött och det har gått bra.
Jag fick ta ledigt på tisdagen, vilket behövdes efter att jag inte kunde sova och inte somnade förrän kl sju på morgonen. Jag sov fram till kl 12 tror jag.. kom fram till att jag fick sova 5,5 timmar. Den dagen var jag zombie, men jag fick lite praktiska saker gjorda. Passade på att ha en tvättdag.
Jag fick också följa med på en liten tur med grannen och hennes syster. Vi åkte upp till Maridalen och gick en liten promenad med hundarna. jag hade aldrig varit där uppe och även om jag bara såg en liten "skogsväg" så verkade det mysigt.

Onsdag och torsdag jobbade jag som vanligt. På vägen till jobbet gick jag in på ett apotek för att hämta ut min medicin. Dem hade den inte  och sa att den skulle komma in nästa dag. Nästa dag hade de fått besked om att den inte skulle komma in förrän om en vecka. Så jag beslöt mig för att hämta mitt recept och ta ut medicin på ett annat apotek. Hon på apoteket var då så gullig att jag fick en present som plåster på såren för att jag hade fått komma flera gånger. Då blev jag paff! Men glad.

Jag fick också min nya pulsklocka på onsdag så jag gick och tränade efter jobbet på torsdagen. Jag hade läst instruktionerna och fick igång klockan. Men den registrerade inte pulsen.. Jag han bli rädd för att den var defekt innan jag fick den till att funka på kvällen.
Jag har ännu inte helt kommit underfund med hur den fingerar. Jag var och tränade igår igen och fick registrerat pulsen, men fick tydligen inte sparat det ordentligt då den sessionen inte fanns med i datan som laddades upp till datorn.

På fredagen jobbade jag på biografen. Det var en bra arbetsdag med ny film i storsalen. Det var rätt lugnt, men med en del folk. Jag var på så bra humör när jag slutade att jag gav min sjef en kram. :)

På lördagen så åkte vi till Kongsberg. Vi hade ju inte möjlighet att åka dit över jul, så det var väldigt härligt att få träffa alla igen. Vi spenderade första dagen/kvälllen hos Terjes syster. Vi åt god mat, pratade och spelade spel. Natten spenderade vi hos Terjes mamma och sedan var vi sociala under dagen tills vi åkte hem vid fyratiden.

Vi har blivit erbjudna en tvåvånings illerbur till kaninerna. Gissa om jag blev glad! Vi har länge velat skaffa något som tar mindre golvplats men som ger kaninerna minst lika mycket utrymme. Nu får vi se hur lång tid det tar innan hon kan köra över den. :-) nu ska jag till jobbet. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar