Translate

onsdag 19 januari 2011

Sticklust och motivation.

God morgon..

Nyuppstigen så här när det egentligen borde vara lunchtid. Jag började må rätt dåligt igårkväll och fick huvudvärk vid högra tinningen, vilket ledde till illamående och smärta när jag tittade på saker.. Så det blev ett plötsligt avslut på min kväll vid 00.30 när jag gick och lade mig. Det tog ett tag innan jag somnade dock. Det gjorde fortfarande ont när jag blundade. Idag är det onsdag och den 19/1 vilket betyder kör ikväll och att min ansökan för bostadsbidrag samt min "jobblogg" ska inlämnas till NAV imorgon.

Jag har varit duktig. Jag har två lediga fält kvar på Jobbloggen och jag har fått svar från två av jobben jag sökt. Avslag från det ena och glädjande nog har jag blivit inkallad till intervju i slutet av månaden till ett sommarjobb på NSB som "salg- og servicevert". Sitta i bås och sälja biljetter låter trevligt. Men jag är fortfarande inställd på att söka in på nästa "Kontorfag og sekretærkurs". Jag satt och tittade på jobbannonser på NAVs hemsida igår och det fanns en hel del sekreterarjobb.

Idag hade jag även tänkt att dra iväg till Actic bad & Gym på Tøyen. Jag har lust att träna lite. Men med denna huvudvärk har jag nu blivit osäker.

Jag satt och virkade lite igår. Jag har nu avslutat min väst/bolero och funderar på ad jag ska göra härnäst. Jag fick en ide med lust att göra en present åt henne nere i Holland. Ett par benvärmare. Men alla försök till att virka ett par har blivit misslyckat och jag har bivit missnöjd med utseendet. Jag har varit sugen i många år på att sticka ett par. Men jag kan än så länge bara grunderna till stickning. Jag satt och kollade runt på Garnstudios hemsida igår och de har väldigt förklarande och visande videos för all maskor och sticktekniker så nu har jag blivit oerhört sugen på att försöka. Problemet ligger i att jag bara har två par stickor - ett par nr 4 och ett par nr 5. Samt att jag nog behöver en hel del av samma garn för att kunna göra ett par. Jag vet iaf vilka färger hon gillar bäst - Rosa och lila. Det är en början. Jag tittade igår på en video som visar hur man gör flätor i ett arbete, vilket var rätt enkelt. Gud vad kul!

En god nyhet är att jag nu hittat min kamera! Så nu kan jag att lägga upp bilder från jul och nyår. En tråkig sak är att jag nu inte hittar min påse med virknålar som jag hade med mig till Sverige. Jag hoppas verkligen att den ligger här någonstans så jag inte sitter kvar med en virknål i strl 4. :/

Jag har också börjat kolla på lite smink. Jag hoppas fortfarande, men jag börjar att inse att min sminknecessär nog aldrig kommer att dyka upp. Så igår tog jag och hörde efter lite med Cecilia (en av dem som arrangerade bloggfesten, som också gått en liten makeuputbildning) om vad hon föreslog. Jag har inte riktigt pengar till allt.. Men man får väl ta det en sak åt gången. Jag saknar verkligen mitt smink och jag låg och tänkte på fotosessioner nu på morgonen och kom på att det blir ganska begränsat utan smink.. Även om jag nu inte stått modell på över ett år. Men jag hoppas på att ändra det snart.

Nu börjar det väl bli dags för frukost. Vi får se vad jag hittar på idag. Om huvudvärken inte blir bättre kommer jag nog att skippa träningen iaf. Ni får ha en fin dag!

Kram! //Anne

1 kommentar:

  1. Får håpe hodet blir bedre. Vi har faktisk tenkt på Tøyenbadet også for å svømme, kanskje du/dere har lyst til å være med på det av og til? Det blir jo når Iren er i litt bedre form. Det går ann å kjøpe treningsabonement der nede så får man både svømt og trent :)

    God bedring!

    SvaraRadera