Translate

fredag 28 januari 2011

Halvlugn vecka.


Hejsan.. då hade helt plötsligt fem dagar gått :P. Denna vecka har gått bra. På måndag och tisdag pysslade jag hemma och försökte få ned beta-versionen till ett spel som heter "Rift". Vi kunde börja spela på tisdagskvällen.

På onsdagen var det dags för min provtimme på Tøyencentret. Jag lyckades såklart missa trikken ned och kom något sent till min timme som skulle börja kl 14.30. Men det gjorde inget. Jag lyckades dessutom gå vilse inne i byggnaden och kom ännu senare på grund av att jag inte hittade gymmet på en gång. Min instruktör var väldigt gullig och gick igenom ett program som gick genom hela kroppen - Framsida, baksida lår, bröst, axlar, mage och rygg. Jag hade varit lite orolig för hur det skulle gå med min rygg och handled, men det gick verkligen bra. Den enda övningen/askinen jag inte lyckades genomföra var biceps. Det gjorde ont. men resten gick bra

När jag åkte hem hade jag skrivit på ett kontrakt på ett år. Så nu är det bara att börja träna! Det enda problemet var att det är krav på skor i gymmet och mina är kvar i hybelen... Jag har ju inte riktigt råd att skaffa ett par nya.. så jag hoppas att jag kan rädda mina gamla eller hitta ett par väldigt billiga.

Igår var det dags för arbetsintervjun på NSB. :) Den började 16.30 och det var ett 20-tal människor där. Intervjun höll på i två timmar och bestod av en bunt olika moment - presentation av NSB och tjänsten - Presentation av oss själva i 2 minuter medan vi blev filmade - gruppuppgift med individuella intervjuer - presentation av grupparbetet - ett litet frågeformulär och sedan var det slut. Det var väldigt kul och kändes bra. De från NSB sa att det hade varit en väldigt bra grupp och att det kommer att bli svårt att välja ut "rätt" kandidater. De ska ha en grupp nästa torsdag också så det kommer att dröja en stund innan man får svar.

Jag fastnade för mannen som ledde hela intervjun - Paul. Han var en typiskt charmerande man med en sådan där härlig utstrålning bara en bög kan ha. När han gav mig min individuella intervju sa jag åt honom att jag tycker om sådana människor och jag tror att jag fick honom att rodna :P. Bara han var ett av momenten som gjorde att man kände sig avslappnad under hela alltet.

Idag har jag varit på röntgen - för reumatismen. Jag hade tid tidigt, 08.30 och jag somnade nog inte förrän 01.30. Jag var hemma igen strax efter nio och kunde gå och lägga mig igen. Idag var det meningen att hon med kaninen skulle komma.. Men hennes bil gick sönder under veckan och jag måste därför hitta antingen någon med bil som kan ställa upp och köra eller ta mig dit med kommunaltrafik.. Saken är den att jag helst åker bil - det blir billigare och mycket bekvämare. Med bil tar det 2 timmar tur och retur. Med kommunal tar det 4 timmar och jag måste byta två gånger på vägen. Det kommer att kosta ca 400 för mig att åka kommunalt. Pengar jag inte riktigt har för det ändamålet just nu.. Men jag har ännu inte lyckats få tag i någon som kan köra.. Jag har idag fått reda på att jag får pengar först på tisdag så jag har fram tills dess.

Idag ska vi också upp till Iren och Øyvind en sväng. Det ska bli kul att träffa dem igen. Och imorgon ska jag ut med dem jag träffade på Burlesque-festen. Det ser jag också fram emot. Lise - Terjes brors sambo ringde mig häromdagen också och undrade om vi kunde komma upp så jag får se hur det är att jobba på skidcentret där uppe - alltså finns det fortfarande chans att kunna jobba där, vilket gjorde mig väldigt glad. Vi ska upp dit nästa helg.

Nu glömde jag bort att jag skrivit det här inlägget ett tag. Klockan är strax halv fem och vi ska gå mot Iren och Øyvind! Hoppas att ni får en fin kväll!

Kraaam!//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar