Translate

måndag 24 januari 2011

Helg utan dusch.

Dirty av Edu-Edu på Deviantart.com.

Hejsan.

Då var helgen förbi och mitt välmående har fladdrat ganska ordentligt under helgen. I fredags upptäckte vi att det var stopp i vårt avlopp. Det kluckade ljudligt i det och kom upp vatten fullt av äckliga partiklar på golvet. Dessutom stank det av urin i badrummet. Så Cato, vår hyresvärd - kom ned på lördagen för att försöka fixa det. Han berättade för oss att vi i framtiden ska säga till när det börjar låta så, så det inte går för långt - vilket det hade gjort nu. Det var tvärstopp! Han spenderade visst hela dagen med att försöka fixa det. Vilket skitgöra!

Jag hälsade på en av dem jag träffade på burlesquefesten denna dag. Hon var hemma och var sjuk medan hennes pojkvän var på skid-weekend med några gemensamma bekanta. Jag tog med mig några av chokladbollarna jag gjorde på torsdagen och spenderade några timmar hemma hos dem. Det var riktigt trevligt att få umgås lite med någon igen. På kvällen möttes jag och Terje upp för en matbit innan vi sedan gick på bio. Vi såg en otroligt spännande film som heter "Trolljægeren".

Det är en norsk film som är gjord med iden om att en dokumentär ska ha gjorts, baserat på historier om att det faktiskt finns troll i Norge! Man får följa tre skolungdomar som har ett filmprojekt där de ska följa en man som visar sig vara en Trolljägare. Detta är ju såklart väldigt hemligt egentligen och dessa ungdomar får uppleva en hel del spännande möten med troll.. Det var en sjukt spännande film. Jag blinkade knappt och den enda gången jag tittade bort var vid en scen när ett troll brutalt dödade ett får. (Min känsliga natur ju). Efter bion var jag hypad som ett litet barn på julafton och jag trodde nästan att det var sant. Kan riktigt rekommendera denna film om ni vill se en bra film!



Igår var en lat dag. Vi tog en liten promenad under dagen och handlade lite. Innan fick jag iden att vi kunde gå upp och överraska Iren och Øyvind.. Terje tyckte att vi skulle ringa först och vi ringde när vi hade gått ut. Jag hade såklart redan byggt upp förhoppningen och var glad att vi skulle dit. Men Iren orkade inte och när jag förstod att hon skulle säga så, blev jag extremt deppig och besviken istället.

Terje sa till Iren att hon kunde säga till när hon kände att hon hade ork att umgås. Vilket nog är lika bra. Detta kan låta väldigt själviskt - det är det inte. Jag förstår för fullt att man inte ha ork när man har varit så pass dålig att man legat på sjukhus två gånger under loppet av tre veckor.. Det var bara mitt dåliga självförtroende som gjorde sig påmint igen.

När vi kommit hem igen så hann det bli värre en sväng innan det svängde mot det bättre. Vi satt och spelade Conan, jag fick lite loot och i dödtiden så fastnade jag på annonser på "det norska blocket.se", Finn.no. Jag kollade på lite allt möjligt först och sedan lyckades jag självklart komma in på djurannonserna. Efter bläddrande hittade jag en riktig charmknutte. Är han inte söt?

Bild tagen från annons på finn.no. (klicka här)

Jag fick lust att köpa honom för att han var så speciell. Men efter lite mer bläddrande så hittade jag en Harrykanin! Det var en person i Horten - det tar två timmar kommunalt härifrån som sålde sina två kaniner med bur och tillbehör för 1000 Nok.. Jag har alltid trott på återfödelse och hör på detta: Kaninen i fråga är en hankanin som är 6 månader gammal. Han föddes då i juli 2010. Harry dog i mars och han var också född i juli. Det enda problemet var att hon sålde båda två. fyra kaniner är lite mycket, även om hon också är väldigt söt och påminner om mina minisar jag fick när jag fyllde 11 år. Se själva:

Bild tagen från annonsen på finn.no. Den verkar ha tagits bort nu.

Men jag kände att jag ville ha honom, så jag kontaktade säljaren och hörde efter om hon kunde gå med på att sälja bara den ena. Och efter några meddelande hade jag fått erbjudandet att få köpa honom, med alla tillbehör för 500 Nok. Plus att jag får transport hit. Så jag kommer att få hit en redan kastrerad, fin liten kaninpojke på fredag. Hon kommer nog inte att ha några problem att hitta ett hem till den lilla tjejen. Men det känns lite tråkigt att separera dem.

Inte nog med det. Efter detta så pratade jag lite med mamma. Jag har funderat på hur det har gått med Lasse sedan jag åkte tillbaka. Mamma visste inte så mycket, så jag ringde till mormor en sväng. Jag fick en otroligt glad överraskning när Lasse svarade i telefonen! Han hade tydligen blivit utskriven för ca en vecka sedan, men satt fortfarande i rullstol. Jag blev otroligt lättad och glad! Han hade tydligen ett svagt minne av att jag hade hälsat på på sjukhuset också. :)

Nu är helgen över, en ny vecka har startat. Denna vecka är rätt fylld med saker att göra faktiskt. Jag ska på arbetsintervju, på kör, prova-påtimme på Tøyen, röntgen på rikshospitalet, krogen med några kanske nyfunna vänner och framför allt ett litet tillskott till vår familj! Jag har något att skylla mitt dåliga välbefinnande på just nu iaf.. Pms är inte kul. Men när jag inte mår dåligt så känns det faktiskt rätt bra. Avloppet är dock fortfarande inte fixat. Det är bara till duschen det är tätt, men det verkar vara väldigt tätt.. jag får bara hoppas att det släpper i veckan. Jag vill ju inte gå ofräsch på arbetsintervjun!

Hoppas att ni får en fin dag! //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar