Translate

torsdag 3 maj 2012

Vårdagar och bra känsla.,

ÄNTLIGEN har våren kommit! För en stund iaf.

Jag har spenderat dessa dagarna med lite olika saker. Förra helgen jobbade jag. Då var det en dag med fint väder och en med dåligt. Jag har känt mig allmänt motiverad på jobbet på sista tiden och gjort vaskeoppgaver och annat.

I måndags hade jag ledigt. Då städade jag och tvättade, samt var på spinning med min nyfunna träningskompis Milla. Jag hade en lite gloomy dag som bidrog att jag fick panikångest när det började lukta bränt inne i spinningsalen.. Jag tappade koncentrationen efter att jag nästan börjat gråta, resten av timmen.. Det var förmodligen bara någon som bränt vid sin mat! :P

I tisdags jobbade jag, Världens vårväder som jag fick njuta av till jobbet. På jobbet kom det lagom mycket folk (mycket för att vara tisdag) och det flöt på lagom. Terje hade lagat god mat åt mig när jag kom hem.

Igår såg jag fram emot en ledig dag. Jag och Milla hade bestämt att vi skulle träna innan min sång lektion och mötte därför upp vid gymmet kl 11. När vi var färdigombytta och redo för att sätta igång, så ringde telefonen. Det var en av skiftledarna på Saga. "Nu blir det jobb" - tänkte jag och suckade..
Mycket riktigt så hade en av mina killegor på Klingenberg blivit sjuk och de behövde någon till att öppna biografen.. Jag förklarade för honom att jag var på gymmet och att jag direkt efter skulle ha sånglektion, samt att jag inte hade några arbetskläder med mig..

Träningen gick bra och sånglektionen var kul. Jag fick en ny sång. "On my own" från Les Miserables. Nu har jag i hemläxa att hitta en version av den jag tycker om... De flesta jag lyssnat på hittills har låtit ungefär likadant.. Kanske någon av er har ett förslag?

När jag sen skulle åka upp fick jag vänta en stund på spårvagnen. När jag nästan var framme vid Storo, insåg jag att jag aldrig skulle hinna hem och sen till Klingenberg och vara framme 15:15. Men det var inga problem. Det hade kommit en från Saga och öppnat så jag kunde komma när jag kunde.
Jag fastnade straks nedanför Storo. Det var tekniska problem med en spårvagn framför och chauffören meddelade att om vi ville gå så kunde vi kliva av. Jag satt kvar en stund för att se om det lossnade, men klev av efter ca 5 minter.

Den synen som mötte mig var av sällan skådat slag. Upp mot Storo stod det 6-7 spårvagnar på rad och väntade på att spårvagnen det var fel på, skulle börja röra på sig igen.
Bilder: Taget från sista spårvagnen. Taget från första spårvagnen innan Storo.

Jag hann gå upp till Storo innan allt började röra på sig igen - vilket kanske är 100 meter :P.
Jag kom till jobbet ca 15:40 och hade en oerhört produktiv dag på jobbet. Det var rekordlågt besök tyvärr - vilket gav mig och min kollega en möjlighet att städa och skura. :)

Idag ska det bli VARMT! *nomnomnom* (mysljud). Och jag är LEDIG! Så jag har tänkt att ta ut kaninerna, ligga i solen, kanske baka lite, städa lite. Ev se en film och kanske åka ned för att hälsa på mina gamla lärare på Campus Christiania.

Ni får ha det så bra så länge!
Kram! //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar