Translate

fredag 20 april 2012

Shitty day.

Denna dag har varit rätt nede i marken. Jag beslöt mig igår för att jag skulle träna idag. Så jag vaknade vid 10:30 ca och åt en frukost bestående av rullmackor med ägg och kaviar. Sen begav jag mig ned.

När jag var på väg ned fick jag lust att köpa nya träningskläder, en armstrap till min mobil och träningshandskar.. Denna jakt resulterade i djupt tänkande och promenerande i över en timme.. Då hade jga hunnit bli hungrig, stressad och fått lätt ångest över att jag spenderat ca 1000 kr på de saker jag köpt.. Det är ju saker jag kommer att ha användning av men jag får alltid lite lätt panik när jag använder mycket pengar.

P g a stressen så tog jag spårvagnen en hållplats till gymmet. Själva träningen gick bra och jag passade på att basta för första gången i år. Jag var fortfarande spänd, men lyckades slappna av lite i bastun..

När jag skulle åka därifrån så hade det blivit så pass att Terje snart skulle åka hemifrån. Jag kände mig deppig och spänd och hoppades på att jag kanske kunde följa med han ut med hans jobb.. men det blev inte..

Så jag tog spårvagnen upp till Storo och hade sju minuter på mig.. jag handlade lite mat och missade självklart spårvagnen upp till mig.. Så jag tog bussen som går förbi brandtomten...

När jag kom upp såg jag med en gång något som såg ut som en kontainer utanför huset. Jag rusade av bussen och - mycket riktigt. Det var en kontainer full med sotiga saker innifrån huset.. Då knäckte mitt psyke. Jag hade mitt fina notställ i trä kvar där. det var brandskadat, men hade hoppats på att kunna restaurera det...

Jag rusade in i den delen vi bott i och såg att det mesta hade blivit tömt och slängt i kontainern.. Jag kände hur förtvivlan kom och ringde då till vår f.d granne från andra sidan huset och fick numret till Nasir som fortfarande äger huset..

När jag ringde till honom blev jag fly förbannad! Jag förklarade läget och han sa självsäkert till mig att "VI VISSTE ATT EFTER EN BRAND; SÅ HADE VI 16 MÅNADER PÅ OSS ATT HÄMTA ALLT VI VILLE HA KVAR!!!"

HELVETE HELLER! Vi har inte hört NÅGONTING efter branden! Ingen har ringt til oss och förklarat hur det har gått! Ingen har ringt till oss och meddelat ett datum då allt skulle vara ute ur huset! Och när jag pratade med vår f.d granne så sa hon att hon hade pratat med Nasir och han sagt att HAN HADE MEDDELAT ALLA ATT ALLT SKULLE VARA HÄMTAT FÖR EN MÅNAD SEN!

Till slut fick jag Nasir att inse att vi inte fått höra något och han beklagade sig. Han som hade hand om tömningen kom sedan till tomten där jag stått i 20 minuter i regn och kyla, ledsen och arg. Han bad innerligt om ursäkt och sa att han skulle ringa bärarna och att de imorgon kunde ta ut sakerna en och en - för att se om vi kan hitta mitt notställ..

Det är ju en väldigt snäll grej att göra och "mycket arbete för dem" som han uttryckte det.. Men jag är fortfarande deppig. Hela grejen har blivit så FRUKTANSVÄRT dåligt behandlat! Jag kunde ha stämt dem för en jävla massa pengar eftersom jag blev så pass skadad som jag blev. Gör jag det? Nej.

Han skjutsade hem mig iaf. och när jag kom hem brast jag ut i kraftig gråt. Det varade i ca 5 minuter, men jag är fortfarande inte helt hundra.. Man kan ju undra om jag ska ha mens snart eller nåt.. Jag lagar mat först nu. Det var nära att jag skulle svälta mig själv. Jag har känt den benägenheten de sista dagarna.. Jag bara inte äter.

Nu sitter jag här, upprörd och ensam. Jag har köpt lite chips. Så jag får försöka se en bra film och se om jag kanske blir på lite bättre humör.... Hoppas att vädret är bättre imorrn..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar