Translate

tisdag 8 maj 2012

Lediga dagar.

God morgon bloggen.

Har varit uppe i ca en timme. Jag låg och drog mig i sängen i dag för första gången på länge. Vanligtvis när jag vill göra det så brukar jag bara somna om och drömma en massa galet och sedan vakna alldeles för sent och vara jättetrött. Men idag slumrade jag bara till och vaknade igen.

Jag har använt en väldigt praktisk app på telefonen ett tag nu. Den heter "Sleep as Android" (länk). Det är en app som registrerar och håller koll på mina rörelser i sängen och kan därmed känna när jag sover som lättast på morgonen och väcker mig på den tidspunkten. Detta ska förhindra att man känner sig så trött och hjälpa till med att man vaknar utvilad och pigg.
Den funkar faktiskt och jag känner mig piggare om morgonen. Det är nog tack vare den jag har lyckats att börja komma upp ur sängen lite tidigare. Jag slipper sova till klockan 12! :P

Idag vaknade jag till solsken utanför fönstret. Det är sååå härligt att det äntligen är vår! :D. Kaninerna har varit ute flera gånger nu och det märks på dem också att det är vår. De har blivit mycket piggare och gladare sen de fått börja komma ut till gott, färskt gräs.

Idag ska jag jobba för första gången på Vika Kino. Det är en biograf som ligger ca 5-10 minuter från Saga och Klingenberg. En väldigt trevlig kino, även om jag bara sett på film där kanske tre gånger. Det ska bli väldigt spännande och kul. Det kan vara väldigt nyttigt att få erfarenhet av andra biografer, just med tanke på att man kanske vet lite bättre om hur salarna ser ut och då kan hjälpa kunder med en bra placering.

Nu det tre dagar kvar till Terjes födelsedag också.. Min stora plan ska skrida till verket. Jag börjar väl bli lite nervös, men mina kollegor har varit nervösa i flera veckor! :P

Imorgon får jag också besök av min träningskompis Milla. Vi ska träna och sedan göra tacos, så idag tänkte jag städa innan jag ska till jobbet. Ser fram emot detta!

Nu: Frukost!

Jag kan inte lägga in bilder.. för er som läst min blogg tidigare vet hur mycket det betyder för mig med bilder.. väldigt frustrerande. men men..

Vi hörs senare!
//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar